HandbalverenigingHauwert

Jaarverslag ’15-’16 E1

Even de spelers/sters voorstellen. Jordi v d Weide heeft onnavolgbare bewegingen en scoort dan veel. Marinda Stigter ,een snoeiharde worp, Liset Holla, onze beste cirkel speelster. Meike Druif de keepster met wereld reddingen. En een onverzettelijk blok in de verdediging. Jasmijn Kleuver,heeft zich  dit jaar ontzettend goed ontwikkeld,daar kom je niet zomaar langs in de verdediging. Ilona van Klaveren,met  goede en mooie sprongschoten. Lotte Schermer snel onnavolgbaar en doeltreffend. Babs Houtsma, sterk in verdediging en weergaloos in de aanval slingerend tussen iedereen door. Arnold Holla, de ontdekking van het jaar, vaste invaller vaak gekeept en ontwikkeld zich zeer snel in een goede speler. Lindy van Klaveren valt regelmatig in met  verrassende wendingen, klein en snel glipt ze door de verdediging. Ook Thirza Neefjes heeft ons geholpen, een complete speelster met overzicht.

De eerste buitencompetitie winnen we op 1 wedstrijd na vrij gemakkelijk. Helaas tegen Excelsior niet compleet en die verliezen we waardoor we tweede worden. Maar gauw hebben we door dat we het gewoon in poule 1 willen proberen. Dat is  Amsterdam en de kop van N-H . De zaalcompetitie brengt ons mooi en goed handbal. Elke wedstrijd lijkt een Finale. We verliezen net aan van SEW e1 maar het was loei spannend. Winnen bv van VOC Amsterdam, DSS Heemskerk, VZV en als klap op de vuurpijl winnen we met 12-10 van het sterke VVW E-1 . Grandioos, of gewoon een overwinning van 22-10 op Westfriezen. We eindigen uiteindelijk op de 5 e plaats. want eerlijk is eerlijk uit verliezen we toch ook regelmatig. Samen met Jasper, genieten we volop van wat onze spelers laten zien.

We spelen ook een bekerwedstrijd tegen de D3 van victoria, maar die waren toch te groot en te sterk. Dus dat was een kort avontuur. Het grappige is dat we de zondag erop tegen de E1 van victoria spelen en dik winnen !!

Het tweede deel buiten gaat iets minder, ballen die veel op de paal gaan en net naast. Daardoor verliezen we vaak met 1 of twee doelpunten verschil. Toch zien we sommige akties mooier en beter worden. We verliezen in weer een spannende pot met 12-11 van sew. Tegen de tweevoudig kampioen KSV halen we in de eerste helft het beste in ons boven en staan we met de rust 9-6 voor, helaas was de winst wel voor hun.

Het mooiste was dit jaar om weer te zien hoe de kinderen zich ontwikkelen, de extra trainingen en aanwijzingen van Jasper Holla maakt de kinderen sterker. Bedankt Jasper, ook voor de clinics die er waren.

Bestuur en vrijwilligers bedankt voor jullie inzet. Door dit alles hebben veel kinderen sportplezier en alle verenigingen vinden ons een sterke tegenstander. We tellen echt mee op het veld en in de wandelgangen, en dat is een compliment. Drie speelsters gaan zich verder ontwikkelen bij SEW.

Dit was weer een geweldig seizoen Tot de volgende.

Groet Coach Age van Klaveren