HandbalverenigingHauwert

Jaarverslag ’15-’16 F1

juni 2016 049_bewerkt-1

Hallo allemaal, wij zijn de kanjers van de F1! Afgelopen seizoen hebben we alle buitenwedstrijden gewonnen en daarom zijn we kampioen geworden!
Ons team bestaat uit 7 handbalsterren: Michelle, Lotte, Fenna, Mees, Collin, Rico en Guus. Elke vrijdag krijgen we training van Miriam Butter en leren we alle handbaltips en trucs, ook doet ze veel leuke handbalspelletjes met ons. Thuis spelen we op zondag en uit veel op zaterdag. Dan missen we de jongens nog wel eens want die voetballen dan ook, maar toch, spelen we meestal met het hele team.
Onze coaches Jan en Marc steunen ons ook elke wedstrijd. Jan zorgt dat iedereen goed op zijn positie staat en dat er geen onderlinge discussies of lachbuien tijdens de wedstrijd ontstaan, hij houdt ons goed gefocust. Marc is onze wisselman en geeft ons mentale steun tijdens ons rustmoment. Hij vertelt wat we goed doen en wat we nog beter kunnen doen.
Guus staat meestal de eerste helft op doel. Dat doet hij goed. Soms staat hij zo Cool in zijn doel, dat er wel eens een bal doorglipt, maar meestal kan hij hem nog wel even wegtikken of trappen. Fenna neemt het de laatste tijd van hem over in de tweede helft en zij heeft zich ontpopt als een hele goede keeper. Met haar lange armen en benen, weet ze de ballen goed weg te houden. Ook in het veld staat zij meestal midden en gooit zij met een vervelend stuitje de bal het doel in. Guus kan mooie schijnbewegingen maken en met zijn sprongschot knalt hij ze er in. Lotte speelt veel in de hoek en daar maakt zij het de verdedigers knap lastig. Ze staat namelijk nooit stil en dreigt altijd heel goed naar het doel zodat er aan de andere kant iemand vrij komt te staan. Dat is vaak Collin en hij weet ze dan goed af te maken. Maar ook Lotte pakt vaak een doelpuntje mee. Als verdedigers zijn deze spelers ook niet te missen. Lotte houdt de aanvallers altijd goed in de gaten en staat er altijd keurig voor te verdedigen waardoor ze bijna niet aanspeelbaar zijn. Collin stort zich meestal naar de bal en vangt er dan ook heel veel tussen waarmee hij prachtige doelpunten maakt. Mees heeft een heel goed balgevoel en is dus ook zeer balvast. In de aanval is ze lekker fel en gooit vaak harde lage ballen in het doel. In de verdediging laat ze zich niet opzij duwen en vangt ze vaak goed tussen. Rico is halverwege dit jaar begonnen en de laatste wedstrijden zag je hem echt groeien. De laatste wedstrijd heeft hij veel kansen gehad maar nog net niet kunnen scoren. Maar in de verdediging heeft hij veel ballen weten te onderscheppen en blijft hij goed bij zijn mannetje. Michelle kan ook lekker keepen, maar in de aanval gooit zij echt het hardst van ons allemaal! In de verdediging laat zich echt niet opzij zetten en blokt ook vaak de ballen.
Kortom een topteam deze F1. We hebben als ouders genoten van jullie spel. Het overspelen is altijd lastig, het liefst wil je natuurlijk zelf alle doelpunten maken, maar naarmate het seizoen vorderde zijn jullie echt een team geworden met allemaal jullie eigen talenten. Heel leuk om te zien, en vooral om dit af te sluiten met een mooi kampioensfeestje! Gefeliciteerd!!