Verslag wedstrijd E1 tegen Vitoria O 29-1-’17

Na de winst van vorige week op Valken zijn we op de zeer knappe derde plaats gekomen. We zijn begonnen op de tiende en laatste plaats. Dus wat een vooruitgang!!

Vandaag moeten we tegen de koploper Victoria Obdam, een sterke ploeg. Maar we zijn compleet en gaan er natuurlijk voor. Na de eerste minuten merk je dat we aan elkaar gewaagd zijn. Rosalie Koeman opent de score. een knappe actie op de cirkel zorgt voor 1-0. Binnen een minuut staat het 1-1. Het spel is snel en spannend. Ilona kiept goed, Guus en Wouter vliegen langs de zijkanten op en neer met mooie acties. Lucia komt meerdere keren gevaarlijk door raakt de palen. Lindy probeert haar schijnbewegingen maar wordt vaak afgestopt. Toch weet ze een keer te scoren. Het centrale duo Lotte en Arnold spelen weer ijzersterk ze maken ook doelpunten. De ruststand is goed voor ons nl 8-6. Je ruikt sensatie, maar niet te vroeg juichen. De tweede helft begint Vitoria fel. We moeten even instellen en doorgaan. Rosalie scoort nog 2 keer knap op de cirkel. Ilona speelt nu in het veld en scoort ook mooi, en ze wordt nog een keer omgekegeld net als Rosalie. Twee strafworpen (shoot outs) Arnold weet daar wel raad mee…. Ha we gaan goed maar Victoria vecht voor hun evt kampioenschap ze worden sterker en sterker….Maar we hebben tegenwoordig een geweldige keepster die Lucia de Vries heet!!! ze stopt moeilijke ballen, zelfs een break out weet ze met een reflex te stoppen… het publiek gat uit hun bol.. de hauwerters omdat het zo goed gaat en de obdammers kunnen het bijna niet begrijpen waarom de goede ballen er niet allemaal ingaan! Ondertussen gaan Lotte en Arnold ook door met doelpunten maken, Guus Neefjes speelt zijn beste wedstrijd hij vliegt langs de zijkant over het veld hij laat een paar prachtige vliegende sprongschoten zien. Wouter gooit nog een bal knetterhard maar die wordt netaan gestopt. Lindy scoort nog even tussen door. Gaan we winnen??? dat is de vraag van de wissels als ze even op de bank zitten. Doorgaan zeg ik Doorgaaan doorgaan Dan zien we het op het eind zelf wel. Zelf denk ik ook hoelang nog??? We staan voor, maar ben zo met de wedstrijd bezig dat ik niet precies de stand weet. Ik hoor een fluitsignaal…. het is tijd.. en …en wat is de stand??? Jawel 18-12 voor Hauwert. Geweldig wat een teamprestatie!!!!!!! We doen nu echt mee om het kampioenschap. We gaan ervoor. Maar moeten nog tegen drie tegenstanders uit de top vijf. Niet echt makkelijk dus. Maar met dit team zo spelend zijn we ook zeker niet kansloos!!

Ik zal ook een geheim vertellen hoe je van tevoren deze kinderen in zo n vorm krijg. Een dag ervoor ga je naar een handbalclinic van Volendam ( gesponsord door alle mensen die een muntje bij Deen in de koker voor handbal Hauwert ingeleverd hebben. Van dat sponsor geld zijn we heen gegaan.) Laat je afpeigeren door alle oefeningen. Ga de hele avond tikkertje doen of fanatiek de eredivisie wedstrijd aanmoedigen. Je gaat pas half elf naar bed, bekaf en sommige met spierpijn.

En dan staat er toch zo n geweldig team te spelen. HEERLIJK.

Oja de coach kon bijna niet meer lopen van de spierpijn maar na zo n overwinning voel je daar niets meer van.

Allemaal de groetjes, een trotse coach Age